27.5.07

Hva man kan rekke på en fridag

Man kan f.eks lære å sykle:



... noe Selma gjorde i dag. Flere bilder her. Man kan også masseprodusere ørepynt samtidig som man lager brødpudding:



Da gjenstår det bare å få syklisten og søsteren i seng, sånn at jeg kan gjøre kål på resten av vinflaska og se The Holiday. Har investert i en "Filmdeal" på video'n en måned framover. Fryktelig mange filmer som er sluppet på DVD nå som jeg aldri rakk se på kino (surprise-surprise), og etter hvert som TV-kanalene går i sommerdvale er det ikke så dumt å ha fri tilgang til fine filmer. Ikke dumt i det hele tatt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

En både stolt - og litt bekymret mor - leser din beskrivelse av gårsdagen med både fryd og misunnelse. Men - uten sammenlikning for øvrig - kom jeg "i hug" et dikt av Lena Holstein som jeg hadde hengende over mitt skrivebord i flere år:

TAP OG VINNING
"Hun var en god mor vidunderlig
varmblodig elskerinne foreståelses-
full hustru vellykket yrkeskvinne
politisk engasjert med faste tider
på helsestudioet. Vinduene var nypussede teppefrynsene nykjemmede
og det duftet godt i hele huset av
nybakt brød og hjemmelaget appel-
sinmarmelade - da ambulansen
stanset utenfor."

Elisabeth sa...

Ah ... men ingen grunn til bekymring. Her er det kun matlaging og lite husarbeid forøvrig. Ambulansen kan tygt avbestilles.
;-)

Anonym sa...

Virker som at du ser masse romantiske komedier. Så bra! Det er noe jeg savner! Og The Holiday har jeg ikke sett, til tross for at Jude Law er en favoritt.

Elisabeth sa...

Hehe. Noen dager er det bare romantiske komedier som duger! Og The Holiday var perfekt i så måte. Anbefales hvis du ikke har sett den. :-)