5.8.07

I skauen

Det (skulle det vise seg) i overkant optimistiske værvarslet for helgen kombinert med strålende sommersol på fredag gjorde at vi kastet oss i bilen og kjørte oppover til hytta seint på fredagen. Skjønte at jeg muligens hadde pakket vel sommerlig da jeg gikk ut av bilen i shorts for å låse opp bommen i friske 10° ... Hutre! Gradestokken krøyp vel ikke spesielt mye oppover før på søndagen da vi pakket inn i bilen igjen, men vi fikk mye ut av helgen allikevel. Vi trassa oss til en grillmiddag (årets første skikkelige - dvs. ikke grillpølser på engangsgrill), plukka noen få små (sure) multer, jeg fant kantareller på veien hjem, og sist, men ikke minst: jeg fikk omsider lagt meg på magen i mosen og brukt makroen på alle de fine mose/lyng/lav-sortene som finnes rundt hytta. Ganske greie vekster å fotografere i heftig vind også, siden de stort sett ikke stikker mer enn 2 cm opp fra bakken.

Ingen kommentarer: