14.9.04

En fin kopp

Nå har jeg for første gang lagt inn et bud på ebay! Det var en kopp der som var såååå fin, og selv om jeg sikkert må betale mer for frakt enn for selve koppen, håper jeg INTENST at jeg får tilslaget. Min bedre halvdel ser antagelig ikke behovet for enda en kopp. Faktisk kan det hende han mumler litt om manglende skapplass. (Og i følge min gode venninne som har jobbet på Porsgrund porselen er den antagelig litt giftig, siden rød glasur ikke er helt ... eh ... sunn.) Uansett krysser jeg fingrene ...


2 kommentarer:

Anonym sa...

* bøyer seg i støvet *
Kult! Ebay har jeg ennå ikke turt å prøve meg på - det skal bli morsomt å se hvordan det går! Ellers skal du ikke ta det for tungt med glasuren. Min keramikermor lærte oss alt om hvordan man lever godt og trygt med giftige kopper (første regel: ikke drikk av dem ;)

Eirik

Elisabeth sa...

Har ikke prøvd før jeg heller, men fikk blod på tann + en anelse eiesyke da jeg så den kule koppen. Er veldig spent på hvordan det går. Ikke minst fraktbiten. Så at hun som selger har fått noe sånt som 1800 positive tilbakemeldinger (hun er nok proff Ebay-selger), så jeg er optimist. Ang. gift-glasuren, så er jeg ikke så veldig engstelig. Etter å ha tygd på akvarellpensler med giftig maling i flere år regner jeg med at litt giftig glasur ikke gjør store forskjellen ...

Så forresten på en svensk auksjonsside at mine fine gamle tekopper av merket Zebra fra Gefle går for mellom 700,- og 950,- pr stk. Gisp ... det betyr at jeg har kopper for en liten formue i skapet!

8-)
(skal forestille person med kr. kr. i begge øynene.)

Elisabeth