15.5.05

Loftstur

Tok en tur på loftet for å finne frem sommerklær til jentene, noe jeg har utsatt en god stund nå. (Antagelig er de de siste barna som slutter med strømpebukse her i strøket!) Etter å ha rota rundt i loftsboden en god stund klarte jeg å slepe frem ikke mindre enn 4 esker med klær. Fikk dem med meg bort til døren, som er utstyrt med en antikvarisk smekklås, og hva skjer? Plutselig sto jeg der med "vrideren" (litt usikker på korrekt låsfaglig navn på den dingsen?) i hånden. Ups. Tanken på å gå til den andre enden av loftet, ned seks etasjer og så opp fem etasjer for å komme meg inn igjen var lite fristende. (Dagens trening var tross alt unnagjort allerede...) Løsningen ble å gaule på diverse familiemedlemmer samt et noe uelegant (men effektivt) forsøk på å hoppe SOS rett over stua. (Siden det er ganske lytt mellom loftet og leiligheten regnet jeg med at det kunne virke.) Nødsignalene ble oppfattet, og etter litt lirking og dirking ble jeg sluppet ut. -Resten av dagen ble tilbragt i Stensparken. Helt uten dramatikk ... :-)

Her er forresten noen fine bilder, bl.a. fra Stensparken, som fotografen Bjørn Sterri har tatt.

Ingen kommentarer: