11.9.05

Hjemme igjen

Har hatt et par strålende dager i Amsterdam. Har gått utrolig mye, sett mye av byen, spist godt og dessuten shoppet. Hehe. (Kjøpte et utrolig fint skjørt, og noen dr...... lekre støvletter. Nå kan høsten komme så mye den bare vil. Jeg er klar!)

Rijksmuseum er under ombygning/oppussing, men den delen som var ferdig og åpen var veldig fin. Borsett fra bildene som (selvfølgelig) var flotte, ble jeg imponert over designprogrammet deres. Veggene var holdt i grå/sorte/beige toner, men på dem var kjemperapporter av gamle tapetmønstre lakket med blank lakk. Ganske stilig. Tror designet er gjort av Irma Boom Office (står i hvertfall navnet deres på informasjonsmateriellet som deles ut. Hjemmesiden deres er under arbeid så det er ikke så mye info å hente der.)

Rakk også en tur innom Anne Frank Huijs. Museet er veldig fint, og absolutt verdt et besøk. Rart å se rommene de bodde i, og ikke minst: Dagbøkene.




... og som bildet til høyre viser; jeg traff en gammel venn også! Verden er neimen ikke stor ... ;-)

Nå er det på tide å tømme kofferten og se over taxfree-posene. Har en mistanke om at det er noe sjokolade der som sikkert burde prøvesmakes mens den er fersk ...

5 kommentarer:

Eivind sa...

Hmm...har ikke akkurat fått mindre lyst til å dra en liten tur til Amsterdam igjen nå. Kaffebarer og Anne Frank, se opp! Når jeg tenker meg om, tror jeg sannelig at Easyjet har noen billige fly fra Bristol innimellom...

Anonym sa...

Velkommen hjem! Gleder meg til å se flere bilder fra Amsterdam. Du er neimen ikke sein med å oppdatere blogen!!

Elisabeth sa...

Sein? Du vet da at jeg aldri er sein med noe ... he-he. Var hjemme sånn i 1 tiden, så jeg har rukket både å prøve støvlettene (igjen) og å se på alle bildene fra Amsterdam. Og sende noen tekstmeldinger. ;-)

Anonym sa...

Så det er i Amsterdam Ratchet holder til mens han venter på nye oppdrag? Velkommen hjem igjen, høres ut som du har hatt en fin tur, og ikke minst ser jeg nå at du fikk til favikonet! Fiiint!

Elisabeth sa...

Jepp. Både han og Clank er å treffe i Amsterdam, og spør du meg så så det ut som om de var overmodne for nye eventyr. ;-)

Turen var veldig bra, og favikonet kom OMSIDER på plass. Med litt hjelp og litt flaks. Hehe. Har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg vil ha det. Første punkt på programmet var bare å få det til å synes ...