13.9.05

Hvorfor ikke i Norge?

Selv om jeg ofte klager over at Oslo er stappfull av kjedebutikker er det noen kjeder jeg mer enn gjerne skulle sett etablere seg her. (Typisk nok finnes flere av dem allerede i Reykjavik ...) Habitat og Monsoon for eksempel.

Og hvorfor har ikke Starbucks etablert seg i norden enda? Har de ikke fått med seg, (link til gammel sak, men jeg vet at mitt kaffeforbruk i hvertfall ikke har blitt noe lavere siden 1998), hvor mye kaffe finner, svensker og nordmenn drikker? Tidlig begynner vi også ...

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Å nei, ikke et vondt ord om Kaffebrenneriet. Stockfleths er også helt toppers. Og Java. Men is-kaffen til Starbucks skulle jeg gjerne hatt i nærheten. Så hvis noen norske kjeder skal skvises ut synes jeg Kaffe og Krem er et godt valg. Der smaker kaffen blæh. Og de har mange nok filialer til at Starbucks kan gidde å komme og ta dem.

Hehe. Det var dagens flammende kaffe-politiske innlegg fra min kant. Og du vet, dette er vel omtrent så engasjert som jeg klarer å bli. Med mindre det er snakk om dårlig plastfolie eller pakketape. Da kan jeg ta helt av. ;-)