6.9.07

Fine fotografier

Kristopher Grunert (hvis du er allergisk mot irriterende musikk som går i loop, bør du kanskje vurdere å skru av lyden) har tatt noen veldig fine fotografier.

Bilder av øde nattescener i storbyer, enten det er fotos eller illustrasjoner har jeg alltid vært svak for. Motorveier, gatelys, gjerne litt tåke (som her) og et solid fravær av mennesker. Det gir veldig stemningsfulle bilder. Når Jorunn og jeg etterhvert finner ut hva vi skal kalle vår nystartede oslo-foto-gruppe (navneforslag og medlemmer er hjertlig velkomne!), ser jeg for meg ekskursjoner ut til lignende steder i Oslo. Fra min tid på Statoil på Abildsø husker jeg at tåka ved bomringen under Lambertseterbroa var spesielt tykk og fin. Nå er det å stille seg opp på E6 i mørket i tåka, kanskje ikke det smarteste man kan gjøre, men litt må man ofre for å få noen bra bilder, ikke sant?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er med på ekspedisjon til tåkeheimen, jeg. Må bare finne den manglende biten til trebeinsstativet først. Og et navn til fotoklubben. Uten blitz, forkortet UBZ, er muligvis det beste til nå. Eimen av nrk-80-tall er nesten uimotståelig.

Anonym sa...

Oppdatering fra Sofienberggata: den manglende biten til trebeinsstativet er lokalisert på et sted hvor det også lå mye bruskorker, så da vet vi hvem vi kan skylde på for _det_ forsvinningsnummeret. :-)

Elisabeth sa...

Haha. Det er riktig Eirik, skyld på kattene! ;-)
Jorunn: Venter fremdeles på flere navneforslag og medlemmer. Hehe.