22.10.06

Når man hører feil ...

Musikktekster kan være en utfordring. Ikke sjelden har jeg blitt overrasket når jeg har snublet over teksten til en sang jeg har sunget lystig med til. The Archive of Misheard Lyrics har satt det hele i system. Måtte flire da jeg så denne fra Kate Bushs "Wuthering Heights". -Jeg har også hatt litt problemer med å få med meg nøyaktig hva det er Kate synger om. (Det gikk opp noen lys da jeg leste boka, for å si det sånn ...)

LyricWiki er forresten et bra sted å sjekke hvis du akkurat nå sitter og lurer på om du har oppfattet teksten til din yndlingssang helt korrekt ...

2 kommentarer:

B sa...

Hi hi, det var gøy! Kate Bush ble spilt jevnlig da jeg vokste opp, så akkurat DEN sangen kan jeg teksten på. Men det var flere der jeg lærte litt av, ja.
:-)
Plask

Elisabeth sa...

Ikke sant? Spesielt gøy er det med sanger man lærte seg på "engelsk" som barn. Hadde en utrolig aha-opplevelse med "Killing me softly" da jeg hørte den igjen som voksen. (Det var et av glansnumrene mine da jeg var liten. Liten-liten, altså.) Munnen sang alle de rette lydene, men plutselig koblet hjernen inn og ordene fikk betydning.
Merkelig opplevelse!