30.12.05

2005-liste

Siden alle aviser og ukeblader gjør det, tenkte jeg at jeg ikke kunne være noe dårligere. ;-)

Beste film (på kino):
Adams epler Uten tvil årets morsomste film. Fin og morsom.

Beste film (på dvd hjemme):
Dette er litt vanskeligere, siden flertallet av filmene stiller i denne kategorien. Dessuten er jeg ikke i stand til å huske hva vi så for tre uker siden. For ikke å snakke om hva vi så i januar eller februar! Nevner derfor filmer jeg vet jeg har sett og satt pris på i året som gikk. Helt nye er de ikke alle sammen heller. Er man treig, så er man treig.
Så som i himmelen var veldig fin (og trist)! Naboer, den skumleste norske filmen jeg har sett på lenge. Garden State var veldig fin, The incredibles morsom, og Før soloppgang/Før solnedgang er jeg også glad jeg fikk med meg i året som gikk. Sikkert mange flere også. Filmdealen på Bislet video har sørget for at tilstrømningen av ferske filmer til heimen har vært jevn og fin i år. Hurra for den.

Musikk
Tidlig i vår "oppdaget" jeg Jim Stärk. Utrolig bra musikk!
Litt senere sto Ane Brun for tur. Og i høst har Madrugada holdt ørene mine varme. Årets aller fineste sang? "Lift me" med Ane Brun og Sivert Høyem ... klarer fint å høre den et par ganger til.

Mat
2005 ble året da jeg omsider fikk spist sushi for første gang. Skjønner ikke hvorfor jeg brukte så lang tid, for sushi er godt! Har ingen planer om å slutte med det i 2006 i hvertfall.

Bøker
Hm. Her burde jeg ha endel å komme med. Problemet er at jeg pløyer igjennom bøkene så fort at det er veldig få som sitter igjen lenge etter at de er ferdig lest ... Stikk av og bli borte lenge av Fred Vargas husker jeg i hvertfall med glede. Frelseren av Jo Nesbø ser det også ut til at jeg (kanskje!) blir ferdig med på denne siden av nyttår. Som alle de andre bøkene hans; absolutt verdt å tilbringe noen timer på sofaen med. Nesten skremmende at jeg ikke kommer på flere. Kanskje jeg burde lese litt saktere til neste år?

TV-serie
Høydepunktet i år har selvfølgelig vært LOST. Ingen over, ingen ved siden!

Spill
SingStar!!! :-D

-Og siden kalkunen nå trenger min oppmerksomhet og barna må pyntes benytter jeg anledningen til å ønske alle et god nytt år og en storartet nyttårsaften!

1 kommentar:

Anonym sa...

Og det samme til deg og dine! :-)