15.12.05

Julekonsert

Hvis du bare skal på en julekonsert i år vil jeg anbefale denne. Har nevnt den før, og kommer sikkert til å gjøre det igjen. Oslo-Filharmoniens julekonsert (med kor) er fantastisk vakker og stemningsfull, og gir julestemningen så det holder. Vi skal dit i kveld, og jeg gleder meg som en unge på julaften! (Tror faktisk det fremdeles er mulig å få billetter, så hvis du ikke har noe bedre å bruke kvelden til, er det bare å slenge seg rundt ...)

Oppdatering: Konserten var om mulig enda finere enn fjorårets, og mitt forhold til Alf Prøysens "Julekveldsvise" kommer aldri til å bli det samme. Det er to konserter i dag (fredag) også, og fremdeles billetter igjen ...

3 kommentarer:

HPL sa...

Noen bør snart fortelle Arve Moen Bergset at den forvokst konfirmant-sveisen blir *litt* for O. G. Solskjærsk. ;-)

Elisabeth sa...

Hm ... ja, sveisen er ikke bra, det er helt sant, men når han synger "Mitt hjerte alltid vanker", mens koret vandrer inn med lys i hendene, legger man faktisk ikke merke til håret ... ;-)

Elisabeth sa...

Ganske riktig. Arve spiller fiolin i filharmonien, men han er også kvedar, som det heter på "folkemusikksk". Uansett, han kvedar et par sanger/songer i begynnelsen av konserten. Riktig så vakkert. Selv med bolleklipp.