3.12.05

Ny julemusikk?


Når det gjelder julemusikk har jeg ikke spesielt "god smak". Dvs. selv er jeg helt fornøyd, men det er godt mulig flere der ute rynker på nesa over musikken jeg spiller (høyt) mens småkakene bakes.

De som har vært med lengst er Kenny og Dolly. "Once upon a Christmas" fra 1984 er en klassiker. Uunværlig under kakebaking og vasking ...

Ti år senere kom Merry Christmas med Mariah Carey . Dette er kjøpesenter-jul på sitt aller beste! (Antar at naboene vrir seg i smerte når jeg gauler med for fulle lunger. Hahaha!)

Det kan virke som om jeg skaffer meg ny julemusikk ca. hvert 10. år, derfor lå jeg et år etter skjemaet da jeg investert i en ny plate til samlingen i forrige uke. Sveriges svar på Shania Twain, (i følge en eller annen avis ... hihi) Jill Johnson kom i år med "The Christmas in You", og etter å ha hørt på den en 20-30 ganger i uka som gikk, tror jeg trygt jeg kan si at denne var akkurat det jeg manglet.

Diana Kralls Christmas Songs er forøvrig den jeg har spilt aller mest i uken som gikk. Og selv om den nok er hakket mer "stueren" enn de andre, er den veldig fin! ;-)

Ingen kommentarer: