1.12.05

Julekalendere


Julekalenderen det er bilde av over er en jeg kjøpte i Berlin i fjor. (I litt amputert utgave her.) Det fine med denne er at lukene er vinduer og dører som åpnes, og motivene som skjuler seg bak hver luke er trykt på et transparent papir, slik at motivet blir opplyst hvis den f.eks. står i et vindu.
Her er et (uskarpt) bilde av dagens luke:

Det finnes haugevis med julekalendere der ute på nettet. De aller fleste er bare stygge og fulle av blinkende lys og roterende reinsdyr, men noen unntak er det:
The red cup fra Starbucks har jeg nevnt tidligere.
The Q-Creative Advent Calendar er nostalgisk og nusselig (muligens en anelse for søt for min smak?).
Leslie Harpold er befriende fri for blinkende reinsdyrneser ...
Her er en liten flæsj-kalender.
Dette er en kalender som er en liten historie.
Og her er en zoologisk variant fra Wildwalk hvor du kan lære noe nytt om et dyr hver dag.

Har du funnet snublet over en riktig fin en? Tips meg! :-D

Oppdatering:
Etter tips fra min mor: Her finner du DFDS' julekalender.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fikk oversendt en link til DFDS på en julekalender som skal være bra. Får den ikke opp på min jobb-maskin, men skal prøve den hjemme.
Prøv: dfds.no og klikk deg inn på julekalenderluken ...

Mamma

Elisabeth sa...

Takk takk! Da er den lagt til på lista!