16.2.06

Fremkommelighet

Snømåking er bra trening. Det samme er det å gå til jobben i disse dager. Gårdeierne har ingen steder å gjøre av snøen (dette gjelder selvsagt bare for de som forsøker å måke), og ikke er det mye feste å få heller. Selv har jeg hentet frem igjen broddene jeg kjøpte den vinteren jeg vralta rundt høygravid på hålka, men det man egentlig skulle hatt var jo en spark. Den finske varianten med ski f.eks. hadde gått så det suser gjennom Vår Frelsers Gravlund, hvor jeg går hver morgen. Og med noen sånne under "sparke-foten" skulle ikke oppoverbakkene vært noe stort problem heller.

(Snødekte trær på Vår Frelsers Gravlund i dag tidlig.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bildet av jentene på vei til barnehage og skole kunne like gjerne vært tatt i en småby, som midt nede i Oslo-gryta (som forresten ikke er så veldig stor)! Det gjør da ingenting at det snør når det blir så vakkert!

;-) mamma

Elisabeth sa...

Neida, synes ikke det gjør noen ting, jeg!
Og Bolteløkka er jo en bitteliten småby midt i sentrum. Reineste Bakkbygrenda.
- Eller Clas Ohlson-idyll, om du vil. ;-)