13.2.06

Vanedyr

Ble helt satt ut da jeg var på ICA for å handle sist lørdag. Da jeg kom til hylla med frokostblandinger var "min" frokostblanding borte. Det var ikke engang et tomt hull der den skulle ha stått. Krise! Når det kommer til frokost er jeg et utpreget vanedyr, og har vært godt fornøyd med å spise det samme så godt som hver eneste dag i over et år. Bare tanken på å måtte ta stilling til pålegg f.eks. før jeg er ordentlig våken er lite fristende. Nå er det sikkert mulig å få tak i frokostblandingen et annet sted, men når man bor 50 meter fra en brukbart stor matvarebutikk er oddsene for at man drar noe annet sted for å handle rimelig små. Resultatet var at jeg endte opp med 3 forskjellige frokostalternativer da jeg gikk hjem ... (Dagens frokost var OK. Men jeg er litt usikker på om den er noe jeg har lyst til å spise hver dag ...)

Det er utrolig irriterende når den butikken man handler i plutselig bestemmer seg for å fjerne varer fra sortimentet uten noe som helst slags forvarsel. Hva med å ha en liten plakat ved inngangspartiet hvor man kan opplyse om "varer på vei ut", omtrent sånn man gjør med f.eks. filmer på kino? Da kan de stakkarene som tross alt har likt et produkt som tydeligvis ingen andre har satt pris på, få muligheten til å hamstre litt og begynne jakten på verdige erstatningsprodukter?

OK, så er dette kanskje ikke verdens største problem. Og kanskje er det ikke noe å irritere seg over heller. Men det er tross alt mandag. Og snart lunsj. Og jeg kan bli fryktelig grinete når jeg er sulten.

2 kommentarer:

HPL sa...

Hm, denne fikseringen på "riktig" frokostblanding, gjør meg litt bekymret, Elisabeth.
Kanskje du bør snakke med noen om dette. ;)

Elisabeth sa...

Ja, det er kanskje litt bekymringsfullt?

Men livet var så mye enklere da jeg ikke behøvde foreta kompliserte frokostvalg, men bare kunne helle blandinga rett i bollen uten å måtte tenke (eller våkne) først. Sukk.