28.2.06

Skummel kjøttdeig

Det er mye skummel kjøttdeig i nyheten om dagen. Og når det er veldig mye av en og samme nyhet merker jeg at jeg blir litt lei. Leser kanskje litt fortere enn jeg burde.

Som da jeg skumleste over en liten notis i Aftenposten Aften i ettermiddag og så at kjøttdeigen som blir returnert ikke skulle destrueres, men bli til drivstoff. Men hva slags drivstoff? Jeg må si jeg sperret opp øynene da jeg så at de skumle kjøttrestene skulle bli blodiesel. Hva slags skummelt drivstoff er det? Naturlig nok ble jeg såpass nysgjerrig at jeg tok meg bryet med å lese notisen en gang til. Litt saktere denne gangen. Og der kom forklaringen. Ikke blodiesel. Biodiesel. Nyheten ble straks mindre interessant, men litt betryggende var det jo. Ville ikke likt å møte på et kjøretøy med blod på tanken ...

Ingen kommentarer: