21.9.06

Kombi Bird

Omsider husket jeg på å ta med meg kamera for å få avbildet denne. Den har stått lenket fast utenfor Kiwi i Møllergata en god stund nå, og hver gang jeg går forbi blir jeg lettere nostalgisk. Min første sykkel husker jeg ikke så godt, men den andre det var en Kombi Bird fra DBS. Kombisyklene var utrolig praktiske, i og med at ramma var delt i to (sjekk den solide skruen et stykke under setet) og sykkelen kunne "enkelt" pakkes sammen. Selvfølgelig var skruen nesten alltid rustet fast, så denne muligheten ble vel ikke brukt særlig ofte. Kombinasjonene grusveier (vokste tross alt opp på landet) og små hjul var kanskje ikke spesielt gunstig heller. Har fremdeles et brukbart arr på albuen etter et svalestup jeg tok over styret da forhjulet traff en stein. Men det spiller ingen rolle. Den var kul.

5 kommentarer:

B sa...

Men altså.. Hvis den sykkelen bare står der og gråter, så burde vel kanskje noen adoptere den.....? Kanskje jeg....?
;-)
Veldig fin sykkel. Veldig, veldig fin!
Plask.

Elisabeth sa...

Synes absolutt du burde prøve å adoptere den!
Men husk kraftig avbiter, for den er lenka fast med en VELDIG tykk kjetting.
;-)

Anonym sa...

Hvis låsen er så solid som den ser ut på ditt bilde, er den antagelig mer verdifull enn sykkelen. :-)

Da kombisykkelen var mest populær, var jeg mer opptatt av å få en Apache eller Tomahawk, husker jeg. Å se en av dem fastlåst ville jeg kalle nostalgi. Sukk!

Anonym sa...

VELDIG fin sykkel.... Står den der ennå? Gi den et godt hjem. Når ikke andre setter pris på en god ting, er aktivt kulturvern tingen....

Elisabeth sa...

Nei, nå står den ikke der lenger.
Jeg håper det er jeg som har fått noen til å adoptere den.
;-)