31.12.06

Fem ting du antagelig ikke visste om meg

- I hvertfall hvis du bare kjenner meg fra bloggen min. Jorunn har utfordret meg, og jeg er selvsagt med. (Og i likhet med Jorunn har jeg tatt med en bløff.)

1. Jeg skrudde ut skruene til bindingene på skiene mine og kastet skruene da jeg gikk på barneskolen. For å slippe å gå på ski i gym'en.

2. Barneskolen jeg gikk på hadde vedfyring, utedo og en en snau kilometers spasertur til gymsalen - hvor det ikke var innlagt vann ...

3. Jeg har en skummel fortid som Storhamar-supporter.

4. Jeg ødela tre filmer for en engelsk familie på ferie i Norge, da jeg jobbet i en "times-foto" butikk.

5. Jeg har 93 Frøken Detektiv-bøker.

Jeg sender utfordringen videre til Plask, Jill og Katrine.

12 kommentarer:

B sa...

Oj oj! Jeg klarer ikke se hvilken som er bløff, men men. Kanskje den med fasilitetene på skolen? :-)

Skal hive meg på utfordringen neste år, hehehe. Åh, den vitsen blir aldri gammel.

Godt nytt år!

:-) Plask

Anonym sa...

Oj, ikke lett å skjønne bløffen her, men i likhet med Plask tror jeg kanskje det kan være den med skolefasilitetene..?
Jeg skal også ta utfordringen neste år, må bruke resten av året til å tenke ut hva jeg skal fortelle...

Godt nyttår!!

Anonym sa...

... mens jeg tviler på de 93 frøknene Detektiv (er det engang utgitt så mange?)

Jill sa...

Men i all verden, slettet jeg meldingen?

Det er ikke godt å si hvilken som er bløff, men jeg tror nok jeg må gå for den med skolen, ikke innlagt vann? Neeei, tror ikke jeg kjøper den :-)

Nancy Drew-bøkene tror jeg på, har en enorm mengde av dem selv, rundt 70 tror jeg, men kan det finnes så mange som 93? Jammen ikke sikker...

Skal se om jeg kan få snekret en slik liste selv!

Elisabeth sa...

Barneskolen min var faktisk akkurat så forhistorisk som den høres ut. En spesielt kald vinterdag ble det fyret så hard i vedovnene at de sprakk. Og skolen var stengt ut uka til de fikk reparert skaden. Juhu!

Anonym sa...

Hm. Et av to. Enten er bløffen noe du kjenner en som har gjort, eller så har du ønsket intenst at du hadde gjort det selv. Helst det første, tipper jeg - bortsett fra den intense opprydningen du hadde på harddisken din for en stund siden, pleier vel du å overlate de styggeste arbeidsulykkene til oss andre?

Tina

Elisabeth sa...

De tre filmene til den engelske familien mener du?
Å nei. De ødela jeg. Åpnet skapet der vi hang ufremkalte filmer før jeg hadde senket dem ned i det første lystette rommet. Og selv om jeg lukket igjen døra utrolig raskt var de jommen meg blitt helt kølsvarte alle sammen. *Svelg*

Det overraskende var hvor godt humør de tok det med.
Det hjalp antagelig at jeg fylte koffertene deres med nye filmer og at jeg beklaget og beklaget og beklaget. Eventuelt hadde de ikke sett noe det var verdt å samle på så langt i Norgesferien sin. Hehe.

Anonym sa...

Jaså, det var DET som skjedde med skiene altså ... godt en endelig får vite det.
Bløffen må være de 93 frøken Detektivbøkene, du kan da umulig ha så mange? Barneskolen og den sprukne ovnen husker jeg godt, så det kan jeg skrive under på.

Elisabeth sa...

Hehe. Kanskje på tide å avsløre bløffen.
Det er selvsagt de 93 Frøken Detektivbøkene. Jeg har faktisk 97. Ikke 93.

Det er ikke utgitt fler enn 90, men de 26 første har kommet i 2 utgaver (med forskjellige omslag), så jeg har dobbelt opp av noen av dem. Dessverre ikke alle ...
;-)

Jill sa...

Du verden, det må jeg si - 97 Frøken Detektiv-bøker. Det er imponerende! Jepp, da mangler jeg noen i samlingen min. Eller - kanskje jeg har alle, men bare en utgave av hver? Må nesten telle dem neste gang jeg skal til Nord-Norge.

Elisabeth sa...

Hehe. Det er utgitt 90 titler. De 26 første har kommet i 2 utgaver, så hvis du - som jeg - samler på dem pga. omslagene (det er i hvertfall unnskyldningen), så vil en fulltallig samling inneholde 116 bøker.
:-)

B sa...

Hjælp! 90 titler! Hå hå hå!

:-) Plask