13.8.05

IKEA-tilståelse

Inspirert av ukens IKEA-katalog lansering tok vi turen ut til Slependen i ettermiddag. Stedet er mildt sagt litt ufremkommelig siden de er midt i ombygningen, men vi fant da inngangen etter en liten fottur rundt hele bygget. Planen var å kjøpe en(1) CD hylle som jeg trenger til kontoret, og ellers spise en bedre kjøttbulle-middag.

Så hva endte vi opp med å handle? Jo: 2 sengesett, 2 puter, 2 pakker servietter, 2 kosedyr-rotter, 1 pakke frosne kjøttboller og 2 poser gräddsås. I tillegg til CD-hylla ... Kanskje ikke så rart at Ingvar Kamprad tjener penger. Hehe.

Her er forresten en morsom oversikt over IKEA-katalogenes forsider siden 50-tallet. (Må si at mange av de gamle møblene ser stilige ut!)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe...visste jeg det ikke...

Kommer man ikke ut med billigmøbler, telys eller øvrig nips, er det ofte fare for at man snuser litt i den svenske matfrysern. Særlig når skandinavisk mat ellers er mangelvare der man bor...

Kanskje jeg skulle ta en tur på IKEA og hamstre litt kjøttbuller og graddsås selv...

Elisabeth sa...

Kjøttbollene er suverene. Skader ikke å ha en pakke eller to av dem i fryser'n! ;-)

Har tømt posene nå og oppdaget at vi hadde kjøpt to kjekke bokser også. Til alle ledningsdingsene våre. Eller noe annet som trenger oppbevaring. :-D

Anonym sa...

IKEA er også stedet der pølseinntaket unnagjøres. Samt Dime og billige og gode creamy crisps... alt i sunnhetskategorien... ;-)

Elisabeth sa...

Dajm. Du husker at det heter Dajm på norsk?

(Dessuten har IKEA god softis også. Nok en grunn til å tilbringe tid der ...) ;-)

Elisabeth sa...

... eller heter det Daim.

Hm ... nå ble jeg plutslig litt i tvil.
Også jeg som har spist så mye Dajm/Daim ...

Anonym sa...

Har akkurat vært på IKEA og kjøpt pølser og kjøttbuller...hmm. Lar meg ikke påvirke av at andre nylig har vært der... Og det heter Dajm, det er jeg ganske sikker på...men kjøpte ikke noe av det.

Å dra på IKEA uten å vite hva man skal ha er som å dra i matbutikken og handle på tom mage...

Elisabeth sa...

Høres ut til at du har hatt en fin tur! Ble det bare mat eller fant du noen "nødvendige" ting å ta med hjem også? Årets nyheter har jo begynt å komme inn, og det gjør det ekstra fristende å vandre rundt der ... dette har jeg nylig erfart selv. Veldig nylig.

:-)

Anonym sa...

Bare mat...og noen tidsskriftholdere...og noen pennekopper...ganske bra egentlig! Hehe...

Elisabeth sa...

Hvilken selvkontroll! Har noe å lære, skjønner jeg ...

Asgeir S. Nilsen sa...

Det er vel en lite skjult hemmelighet at å kjøpe ingenting på IKEA koster 1.000 kroner ... :-)

Elisabeth sa...

Hehe. Vi er alle ofre for Ingvar Kamprads geniale konsept ... Ikke rart mannen er steinrik. :-)