25.8.05

Synsbedrag

Hehe. Jeg har som nevnt tidligere fått OS X Tiger på maskinen, og med den følger det mange morsomme ting som kan pynte opp både skjerm og skrivebord (det på skjermen, ikke det skjermen står på). Morsomme skjermsparere f.eks. er det ingen mangel på. Så det er kanskje ikke så rart at min første tanke da en DIGER edderkopp vandret over skjermen min var: "Stilig" og "jøss så bra laget". Først da den spaserte ut av skjermbildet og over kanten på den kule skjermen min gikk det opp for meg at den ikke var et Apple-produkt. Snakk om å være miljøskadet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Slik blir man bare. Jeg går stadig rundt og gjør tullete og klønete ting, ikke minst på tegnebrettet, hvor jeg titt og ofte innbiller meg at jeg bare kan trykke  + Z (undo/gjør om), før det går opp for meg at det jo ikke fungerer slik med blyant og papir...eller hva som helst annet ikke-datarelatert, for den saks skyld.

Hadde kanskje gjenkjent en stor edderkopp midt på skjermen...hm?... ;-)

Elisabeth sa...

Jo, jeg burde vel ha skjønt at det var en ekte edderkopp, særlig siden jeg
a) aldri ville ha valgt en skjermsparer med edderkopper
b) ikke engang HAR en skjermsparer med edderkopper

Imidlertid var dette den aller første DIGRE edderkoppen (vi snakker her om en type med kraftige, muskuløse ben, ikke sånne tynne pingleben) jeg har støtt på her på jobben ... (Nå som jeg vet at den bor her på pulten min skal jeg ikke la meg lure en gang til.)

Anonym sa...

Jøjemeg! Kan den ha vandret så langt, den edderkoppen jeg lempet ut fra badet? Synes så tydelig jeg ba den om å gå til nabo'n! Har forresten dukket opp en til - får sørge for at den får riktig adresse denne gang ...

HPL sa...

Du har ikke spurt Pia eller Torill (eller kanskje Anders) om edderkoppen tilhører dem? ;-)

Elisabeth sa...

Det er mulig at den er en slags maskott som er ansatt her for å spre litt (u)hygge? ;-)

HPL sa...

Hm. Edderkopp på tiltak.
Hva blir det neste?