31.8.05

Skolehage-oppdatering

Nå er det en stund siden sist jeg avga skolehagerapport. På denne tiden er Geitmyra et fantastisk sted å rusle rundt. Eplene har begynt å modne, og det er blomster over alt. (Det er nå det virkelig synes hvem som har vannet og luket hele sommeren, og hvem som har gitt opp kampen mot ugresset.) På min grønne flekk er det nå massevis med nydelige erteblomster, og om en uke eller to er det på tide å dra potetene opp av jorda.

Lørdag den 10. september blir den årlige Geitmyradagen arrangert. Da er skolehagen åpen for alle, og det er mulig å kjøpe både grønnsaker og vafler.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så vakre stemorsblomster! Bare synd duften ikke følger med bildene. Kan jeg få bli med snart?

Elisabeth sa...

Stemorsblomster? Detta e'kke stemorsblomster, vel?
Eller er jeg helt på jordet (bokstavelig talt) nå?

-Så klart du kan få bli med! (Selv om jeg har vært nødt til å krype igjennom hull i gjerdet eller klatre over det de siste gangene, pga. kollaps i nøkkel-uke-rutinene ...)